מתעדכנים בחדשנות טכנולוגית בתחום הגיימינג!
נושא החדשנות הטכנולוגית בתחום הגיימינג הוא אחד הנושאים החמים ביותר בשוק הטכנולוגי העכשווי ובכנס החדשנות הטכנולוגית של מכללות אורט שהתקיים בחודש מאי במכללת אורט הרמלין יוחדה הרצאת האורח לנושא זה.
אן אלמוג, מעצבת סביבות משחק game designer בחברת Playtika , הציגה בפני הסטודנטים את התפתחות החדשנות הטכנולוגית בתחום הגימינג בליווי עשרות דוגמאות של משחקי מחשב נפוצים. בהרצאה אן אלמוג התייחסה להתפתחות החל משנות ה- 90 שהתאפיינו בגיימרים צעירים המשחקים מול המחשב, המשך במהפכת המובייל שאפשרה לכל אחד להפוך להיות גיימר כולל אמהות שהתמכרו לקנדיקראש, ועד משחקים עתידניים כחלק מטאוורס Metaverse שנחשב כאבולוציה הבאה של האינטרנט בו נוכל לעשות כמעט כל דבר שאפשר לדמיין, ממפגשים עם בני משפחה באמצעות הולוגרמות, לבילוי משותף עם חברים בקונצרט ועד הדברים הבסיסיים של לעבוד, ללמוד, לשחק, לקנות, ליצור, הכל באופן חוויית.
הנושא של חדשנות בתחום הגיימינג העסיק גם את צוותי הפיתוח של פרויקטי הגמר באורט הרמלין שהשתתפו בתחרות הפרויקטים שהתקיימה כחלק מכנס החדשנות. לדוגמא, אחד הפרויקטים של צוות סטודנטים מחלקת אלקטרוניקה ומחשבים בהנחייתו של גרג גוברביץ' הציג פיתוח של סביבת משחק שחמט המשלבת מציאות מדומה (VR), למידה עמוקה של מהלכי משחק ורובוטיקה.
מדובר במערכת טכנולוגית המשלבת חומרה ותוכנה כאשר למשתמש יש אפשרות לשחק גם מול יריב עם בינה מלאכותית – Artificial Intelligence וללמוד את המשחק השחמט באופן אינטראקטיבי וחוויתי בסביבת מציאות מדומה (Virtual Reality) , לקבל משובים המופעלים תוך שימוש בלמידה עמוקה (Deep Learning). במהלך המשחק כל מהלכי השחקן מוצגים סימולטנית ב-HTC Vive , גם על גבי מסך מחשב בעל כרטיס FPGA וגם על לוח שמחט אמיתי כאשר זרוע רובוטית שמזיזה בהתאמה את כלי המשחק. מבחינה טכנולוגית הפרויקט ממומש בשפות VHDL, C#, Python.
בסרטון מודגמת מערכת משחק השחמט על ידי הסטודנטים בפני מנכ"ל רשת אורט, מר צביקה פלג, ובפני יוסי יאשי, סמנכ"ל מכללות אורט. למעבר לסרטון לחצו כאן
בתמונה מטה ראשת המחלקה, אחוזה סיידלר, דיקנית הסטודנטים, עפרה וודאול, יחד עם נבחרת סטודנטים שהתחרו בתחרות הפרויקטים