לחץ/י לחיפוש באתר
לחץ/י לחיפוש באתר

זכיה בתחרות פיתוח תכניות למידה להקניית כישורים ומיומנויות המאה ה- 21 

כשעל שלושת המקומות בפודיום עומדות מכללות אורט
זכיה בתחרות פיתוח תכניות למידה להקניית כישורים ומיומנויות המאה ה- 21

10 מכללות ברחבי הארץ הגישו מענה  לקול קורא של מה"ט והג'וינט לפיתוח והטמעה של מיומנויות המאה ה-21 (מיומנויות רכות) בתוכניות הלימודים בהכשרות של תוכניות ההנדסאים.

התהליך כלל הגשת מועמדות עם התחייבות להשתתפות ראש מחלקה, מרצה וגורם האמון על ליווי הפרט (דיקאן) בכל מכללה; הכשרת הצוותים במפגשים וסדנאות;  ודרישה לפיתוח תוכניות על ידי הצוותים מכל מכללה להטמעת המיומנויות הנבחרות בתחומי ההכשרה. התהליך כולו לווה בתהליך מדידה והערכה (פיתוח כלי מדידה והערכה על- ידי גורמי חוץ).

לקראת סוף ההכשרה התקיימה תחרות בין המכללות המשתתפות והוערכו תוכניות ההתערבות שפותחו על ידי הצוותים השונים במכללות תוך התייחסות למידה ולהיקף בהם שולב בצורה אותנטית פיתוח מיומנויות כחלק מתהליך הלימוד בקורס נבחר.

בשלושת המקומות הראשונים זכו ואף קיבלו פרסים, מכללות אורט!

מכללת אורט בראודה – זכתה במקום הראשון, בנושא לימוד שיתופי בקבוצות תוך חיבור שאלות על ידי הסטודנטים. הפיתוח נעשה ע"י מר יואב מירום, מרצה להנדסה כימית וביוטכנולוגיה.
הפיתוח כבר מיושם  בשעורי הנדסה כימית והנדסה ביוטכנולוגית בהוראה מרחוק תוך שיתוף הסטודנטים בכלים השיתופים השונים, כתיבת שאלות בקבוצות, פתרונם ועוד.
השיטה נוסתה גם תוך כדי הפיתוח ע"י הסטודנטים שהוגדרו כ"נסיינים" המעורבים בתפעול השיעור.

בכוונת המכללה להרחיב את השימוש בשיטה לכל מרצי המכללה במסלולים השונים. בהדרכת יואב תתקיים השתלמות למרצי המכללה, על מנת לשתף ולהציג את השיטה כולל עידכון מההתנסות שבוצעה.

מכללת אורט הרמלין נתניה –  זכתה במקום השני, התוכנית "פיזיקה – בגוון אחר"  המופעלת בקרב כיתת חשמל שנה א'. המטרה היא לבצע קישור בין הלימוד התיאורטי בקורס לנושאים או לסוגיות עכשוויות המעסיקים את התעשייה ואת שוק העבודה העכשווי.

הפיתוח כלל תכנון של ארבע משימות ביצוע מרכזיות לחשיפה להיבטים בטכנולוגיות עכשוויות בתעשייה אשר מאפשרות למשתתפים ליישם מושגים וידע בפיזיקה תוך התנסות בהפעלת מיומנויות כגון: עבודת צוות, פתרון בעיות, למידה עצמית, פרזנטציה ורפלקציה.
באופן זה התוכנית יכולה לשמש כ"גשר לתעשייה" וכהכנה לקראת החיים האמיתיים בעולם התעשייה העכשווי.

שותפים לתהליך ולפיתוח היו איה פלמן, ראשת מחלקת חשמל,  איריס וולף, דיקנית הסטודנטים, ודוד אברמוב ראש מחלקת תוכנה.

מכללת אורט כפר סבא – זכתה במקום השלישי על תכנית ללמידה משולבת של נושאי לימוד באדריכלות.
שותפים לתהליך, אדריכלית עדי שושן, רמ"ח אדריכלות ועיצוב פנים, אדריכל דניאל קלינמן, מרצה במחלקה וגב' אורה לוט רוזנברגר, דיקאנית המכללה.
מדובר בתוכנית יזמות ניסיונית מקומית, פרויקט פדגוגי, אשר הסטודנטים הם מושא הפעילות.
בתהליך ישתתפו שתי כיתות, כיתת התנסות בתכנית הלמידה המשולבת וכיתה להשוואה ובדיקה שאיננה עוברת את תהליך ההתנסות בתכנית.
הרעיון בכל הפרויקטים הוא חיבור שיביא להצלחה בלימודים והצלחה בחיים המקצועיים בתום הלימודים.
בתום הניסוי ובהתאם לתוצאותיו ניתן יהיה לשתף מכללות אחרות ברעיון, להחליף דעות וללמוד אחת מהשנייה.

על הפודיום מכללות אורט הזוכות

 

 

לחץ/י כאן אם אתם מתעניינים בלימודים
מתעניינים בלימודים
דילוג לתוכן